Ridhusträning resulterar i träningsvärk!

Gårdagens insats med att åka till Bysala gick bra, han krånglade nästan ingenting vid lastning vilket kändes skönt! 17.13 var han inne och vi skulle åka 17.15! Jag hade ju hela 2 minuter tillgodo.
I ridhuset gick han bra, han gjorde fina övergångar och det känns verkligen som att vi lärt oss kommunicera (efter 7 år) haha! Han jobbar på riktigt bra och vi är nu på gång, tittar lite för mycket på sig själv i spegeln och tycker att han är så fin så, vilket han också är! :)
Nya sadeln känns bra, jag kommer åt honom på ett annat sätt bara att jag ska lära mig rida i den :) det är inte lite som ska klaffa där inte!

Idag kom träningsvärken smygandes, mina armar ömmar efter lastningen( försök rubba en häst på 450 kg) haha, även mina lår känns som att de blivit lite tränande! Jag skulle behöva rida idag med eller kanske tömköra på elljusspåret, lite roligt i skritt! Jag försöker mig på det och hoppas att jag hinner!

Ska åka iväg till Fagersta och hämta golv samt bestämma matta till badrummet i Harplekartorp idag. Mamma följer med som smakråd! Färg till tak och fönster ska även inhandlas och absolut nya penslar/rollers! Det tar sig i huset och om 2 veckor kommer mitt kök! Det ska bli så kul att jämnföra. För visst har det hänt saker som man ser skillnad. Är man i det hela tiden och håller på så märker man inte på samma sätt!

Nu är det dags att sätta igång och arbeta lite. Slutar 13.00 och har ledig dag i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0