Regn och rusk!

Ibland ska man pricka in rätt dagar att åka iväg till ridhuset! Idag bär det iväg och katrine med sin vita Springare blir coach. Dom hade gått i pension från tävlingsbanorna, tur att jag och pirran känns på gång!

Tycker dock att min Hovslagare jag ballat ur helt. Den 19 april vart fakir skodd, lite drygt 3 veckor sedan och redan slår han ihop. Frambenen hinner inte undan bakbenen. Framfötterna är inte ens lika stora. Och han ser ut att vara alldeles för låg i trakterna. Han går ungefär på hälen skulle jag jämnföra med. Skit tråkigt. Känns inte alls fräsch att rida pga detta.
Man skulle utbildat sig själv till Hovslagare, slapp man fundera och bekymra sig över att man ser att det är fel men inget man kan göra åt.

När man äntligen fått en riktig sadel och kommit igång så börjar hovslagaren slarva ordentligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0