Hästintresse eller hästhandel?

Vart går gränse när det kallas handel? Jag menar att hur många ggr kan man ändra sig, byta häst, drömma om det ena efter andramen sedan helt plötsligt hekt ändra sig?
För mig har min fina Arab vart en mardröm många gånger, jag har gråtit många tårar. vart arg som en tok och tänkt elaka tankar om den hästen.. Men det gäller att träna, vi kan fortfarande än idag vara väldigt oense han och jag men det finns gånger då vi är ett, när han släpper helt i kropp och själv och allt bara flyter, när minsta rörelse jag ger eller hjälper jag ger så svarar han, när man kommer dit och man hör frustningarna så finns det inget bättre! Men det är väl det jag tränar för? För att komma vidare? Hur kul skulle det vara om det gick lika bra jämt, dom goda stunderna gör allt dom tårarna värt allt.

Idag hade jag en sådan ridtur, till en början gick det inte alls. lyssnade inte, ville inte samarbeta alls.. Sen så släppte det och helvete (ursäkta) vad fint han gick, fin form, frusta och jag? Jag bara njöt.. :)

Min fina fina häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0